Auto

Hyundai i20

Hyundai izmēģinājuma brauciens

Hyundai Latvijā organizē akciju – piedalies izmēģinājuma braucienā un laimē ceļojumu. Tā kā Hyundai aicina, izlēmu izmantot iespēju izmēģināt Hyundai i20 ar 1.1l CRDI dzinēju un izmēģinājuma laikā radās iespēja izbraukt arī ar 1.2l benzīna dzinēju.

Dizains ārpusē

Izskats nerosina daudz emociju vai pārdomu. Tas ir izstrādāts tepat Eiropā, pakļauts funkcionalitātes un klasiskā japāņu (patiesībā korejiešu) dizaina tradīcijām. Vērtējiet paši attēlos.

Hyundai-i20-facelift 01_1280_800 02_1280_800 03_1280_800 Hyundai-i20-3

Salons

Salona apdare ir nostrādāta apmierinoši. Nekur nerēgojas nenosegts metāls, kvalitāte ir pietiekama. Patika kā opcija pieejamā ādas stūres un ātrumkloķa apdare. Parasto stūri gribējās resnāku – stūres loks ir šaurs un nav tik patīkams kā ar ādu apdarinātais variants. Podziņas panelī ir izgaismotas spilgti zilā krāsā, kas dažiem var nepatikt, bet citus pat sajūsminās.

Sēdekļi ir ļoti vienkārši, vadītāja pusē regulējams augstumā. Par tiem nevaru teikt atzinīgus vārdus, bet apsēsties kur būs un pēc 30min brauciena ārā kāpt vēl negribēsies.

Salons priekš kompaktklases auto ir plašs, aizmugurē vietas ir gana. Garos pārbraucienos aizmugurē sēdošajiem, ja viņu nebūs vairāk par diviem, nevajadzētu sūdzēties.

Komplektācija bāzes variantā ir pieņemama, pat laba – kompaktklases iztikas minimums ir ievērots. Bāzes komplektācijā ir pieejams: kondicionieris, elektriskie logi (diemžēl tikai priekšā), vienkāršs borta dators, radio, kas skan apmierinoši, ar USB un AUX ieejām, sēdekļu apsilde, ABS, ESP, airbag(i), elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi u.c.

Pilns aprīkojuma saraksts šeit.

2013-hyundai-i20-interior-boot 2009-hyundai-i20-3-door-interior-photo-264741-s-1280x782

Tehniskie dati

Garlaicīgi, bet jāzina:

i20 1.1l CRDI

  • Tilpums – 1120 cm3;
  • Cilindru skaits – 3;
  • Jauda – 75zs (pie 4000 rpm);
  • Dinamika – 15,7s 0-100km/h;
  • Maksimālais ātrums – 160km/h;
  • Degvielas patēriņš – 3,8 l/100km (4,6l/100km pils. 3,4l/100km šoseja);
  • Pārnesumkārba – 6 pakāpju manuālā;
  • Pašmasa – 1155kg;

i20 1.2l benzīns

  • Tilpums – 1248cm3;
  • Cilindru skaits – 4;
  • Jauda – 85zs (pie 6000rpm);
  • Dinamika – 12,7s 0-100km/h;
  • Maksimālais ātrums – 168km/h;
  • Degvielas patēriņš – 4,9 l/100km (6,1l/100km pils. 4,2l/100km šoseja);
  • Pārnesumkārba – 5 pakāpju manuālā;
  • Pašmasa – 1045kg;

Pilna tehniskā specifikācija šeit.

Vēl pieejami arī 1.4l 100Zs bendzīna dzinējs un 1.4l 90Zs dīzelis.

Pie stūres

Sajūtas pie stūres īpašas emocijas neizraisa – šādas cenas auto tas pat ir labi. Auto brauc viegli un patīkami. Piekare ir gana komfortabla. Sportisks šis auto pilnīgi noteikti nav – stūre ir neinformatīva un straujos līkumos novērojama virsbūves sasvēršanās. Tas ir kompromiss, kas jāpacieš, ja vēlaties salīdzinoši komfortablu piekari kompaktklases auto.

Sēdpozīcija ir normāla. Patīkami, ka stūri var regulēt gan dziļumā, gan augstumā. Iekārtoties ērti nav problēmu dažāda auguma cilvēkiem. Augstais jumts ļaus justies ērti arī garākiem cilvēkiem (pats neesmu no garajiem). Salīdzinoši lielais stiklotais laukums rada labu pārredzamību uz visām pusēm.

1.1l CRDi 75Zs dīzelis pēc sajūtām likās tik pat dinamisks kā 1.2l 85Zs bendzīna motors. Tas izskaidrojams ar to, ka dīzeļdzinējam maksimālā jauda tiek sasniegta jau pie 4000apgr./min., bet benzīna motoram tikai pie 6000apgr./min. Bendzīna motoriņš būs jāpagriež, lai izbaudītu visu tā jaudu.

Abu motoru dinamika ir pietiekoša pilsētas satiksmei, bet, lai apdzītu šosejas ātrumos, nāksies pārslēgt pārnesumu zemāk.

Par 1.1l CRDi dīzeli vienīgos sliktos vārdus varu teikt par stipro vibrāciju brīvgaitā un pie maziem apgriezieniem. Bet pluss šim motoram ir niecīgais degvielas patēriņš.

Praktiskums

Auto dizainu Hyundai inženieri ir pakļāvušu funkcionalitātes prasībām – auto salons ir izdevies plašs un salīdzinājumā ar priekšgājēju Getz, tas ir palicis par aptuveni 30cm garāks. Tas rezultējas tajā, ka vietas ir ne tikai priekšā, bet arī aizmugurē, kā arī bagāžnieka ietilpība ir pieņemama. 3 cilvēkiem aizmugurē ērti nebūs auto platuma dēļ. Bērnu ratus bagāžniekā var arī neizdoties ielikt, bet ja nolaiž aizmugurējā krēsla atzveltni (tā nolokās katrā pusē atsevišķi 40:60), tad bagāžniekā var ielikt pat velosipēdu.

Ļoti praktiska lieta ir Hyundai piedāvātā 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma. Tiesa gan garantijas nosacījumus ir jānoprecizē pie katra Hyundai dīlera, it īpaši jautājumā par balstiekārtu. Garantija noteikti visu 5 gadu garumā nebūs tādām daļām kā riepas, logu slotiņas, akumulators, spuldzītes, bremžu kluči un diski u.tml. Hyundai garantijai līdzi tur tikai radinieks KIA.

Secinājumi

i20 praktiskam cilvēkam ir labs auto. Daudz par auto liecina 5 gadu garantija. Arī tā priekšgājējs Getz ir sevi pierādījis, ka Hyundai prot ražot auto un i20 ir daudz labāks par Getz visos aspektos. Tiem, kam vairāk interesē brauktprieks un stūrēšana ieteiktu skatīties Ford Fiesta virzienā, tiem, kam interesē laba salona apdare un tālākpārdošanas vērtība, vairāk derēs VW Polo. Bet tiem, kam vajag lētu un uzticamu auto, lai pārvietotos un ko ieliktu arī bagāžniekā, i20 būtu laba izvēle, bet vajadzētu apskatīt arī tehniski līdzīgo KIA Rio.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s